Írj nekem! info@kozmaalexandra.hu

Home » Felébredés a filmekkel

Felébredés a filmekkel

“Miért várnád meg, hogy a dráma az életedben játszódjon le, ha azt megtehetik helyetted a filmbéli szereplők?” (David Hoffmeister: Filmkalauz a megvilágosodáshoz – a könyv megvásárolható, részletek a linkre kattintva)

Ha szeretnél filmes találkozót szervezni, közös filmnézéssel és a lenti alapelvek szerinti beszélgetéssel, írj nekem, és örömmel kapcsolódom Veled ily módon. 🙂

A filmek célja a Szentlélek újraértelmezésében a filmek használata az elmetréningre, a tudattalanban lévő hiedelmek, gondolatok, érzések tudatosságba engedése, hogy azok meggyógyulhassanak, s ez által a Szeretetre való tudatosság útjában lévő akadályok semmissé legyenek.

Lehetőség nyílik így a tudatosságba emelkedett hiedelmek, gondolatok, érzések kifejezésére, s a hajlandóság által másképp tekintve rájuk, a zaklatottság elengedésére is.

Amint valamilyen zaklatottság a tudatosságba emelkedik, megvan a választási lehetőségünk arra, hogy a neheztelést és elkülönülést tápláljuk-e tovább magunkban, vagy az elengedést és megbocsátást választjuk-e.

 

Nézd meg a nemzetközi filmadatbázison (IMDb) a filmlistám,

mely majd 500 filmet tartalmaz mindenféle témában!

Kattints a képre, és mazsolázz a filmek között! 🙂 

Felébredés a filmekkel

.

 

A következőkben David Hoffmeister Filmkalauz a megvilágosodáshoz című általam magyarra fordított könyvéből (mely megrendelhető nálam emailben) idézem az útmutatót a filmnézéshez, ha célunk legfőképpen az elmetréning, s csak másodlagosan a szórakozás.

Ajánlom még a következő oldalakat:

  • David Hoffmeister Filmkalauz a megvilágosodáshoz angol nyelvű online oldalát: mwge.org, ahol a filmek témák, kategóriák alapján kereshetők, és kommentárok is elérhetők hozzájuk.
  • John Mark Stroud Waking up to the movies című angol nyelvű  oldalát: http://www.onewhowakes.org/waking-up-to-the-movies/

.

Útmutató a filmnézéshez

“Valódi” élet?

Mi a valódi és mi az illúzió? Filmet nézni, egy filmben szereplőnek lenni, filmet készíteni, különbözik-e bármiben is e világ egy személyes nézőpontból való megtapasztalásától? Miből áll a színészkedés és színésznek lenni, szembeállítva igazi személynek lenni ebben a látszólagos életben? A világ nézőpontjában van különbség a hétköznapi élet megtapasztalása és a filmek között. A Szentlélek Perspektívájával azonban nem létezik ilyen különbség. Minden Egy.

A filmekkel könnyű a képernyőn látható karaktereket nézni, ahogy saját dilemmáidat és elfogadás utáni vágyadat tükrözik, majd kilencven perc elmúltával láthatod, ahogy a szereplőknek csodában van részük, s eltelnek örömmel. Ez igazi időmegtakarítás, időgyorsítás. Miért várnád meg, hogy a dráma az életedben játszódjon le, ha azt megtehetik helyetted a filmbéli szereplők?

Minden érzés azon az értelmezésen alapul, hogy látszólag mi történik a vásznon, legyen szó az élet vásznáról, vagy a filmvászonról. Ugyanakkor, az otthonod kényelmében egyszerűen hátradőlhetsz és megfigyelheted, hogy valójában minden az elmédben történik, megengedve az érzéseknek és érzelmeknek, hogy a felszínre törjenek és elengedődjenek.

Az alapfeltevés:

“Az általam látni vélt dolgok eszméket tükröznek. A megváltás alapeszméje a következő: minden általam látott dolog egy elmebeli folyamatot tükröz, és e folyamatok mindig a vágyaimról alkotott gondolatokkal veszik kezdetüket. Elmém megalkotja a vágyott dolgok képeit ezen eszmékből, értékesnek ítéli meg és igyekszik előtalálni őket. Majd kivetíti ezeket a képeket, szemügyre veszi, valósnak ítéli és magáénak ismeri el őket.” (A csodák tanítása, M-325.)

.

A filmnézés módja

Belevonódás a drámába vagy függetlenedés tőle

A filmnézéssel gyakoroljuk a hátralépést és az arra való emlékezést, hogy amit látunk a képernyőn, az nem valós. Sőt, valójában maga az élet is egy óriási projekció. Amit látunk, az nem a valóság, hanem az elménk leképződése. Ó, de oly könnyű erről elfelejtkezni! E Céllal filmeket nézni az Emlékezés Egy Módja.

 . 

Hogyan?

Gyűljetek össze többen, nézzetek filmeket (a vásznon látható képeket), és fedezzétek fel az érzéseket, gondolatokat, hiedelmeket, melyek a felszínre törnek. Beszéljétek meg, mi lepleződött le a film alatt az elmét figyelve (nem a szereplők, a film, a színészek, a díszletek megítéléséről van szó). Az alvás vagy figyelmetlenség állapotában az észlelés nagyon megbízhatatlan, folyamatosan változik. Az éberség vagy figyelem állapotában tudatában vagy, és függetlenedsz az “ego” gondolatoktól, s mindent és mindenkit másképpen látsz. Amikor az elme megváltozik, az észlelés is változik, és a világ, amit látsz, különbözik attól, ahogy korábban láttad.

 . 

Miért?

Azért a Békéért, mely a valós érzékelés stabilitásával együtt jár. Az ego gondolati rendszere fenntartja az elkülönülésben való hiedelmet az által, hogy zsarnokságot, versengést és testeket lát. Az ego összezavarja az elmét az okról és okozatról; eltereli az elme figyelmét önmagáról az által, hogy a képernyőn lévő képekre vonja a figyelmét. A Szentlélek konzisztens Látása minden a képernyőn érzékelt dolgot visszavisz az elmébe, ahol azt annak lehet látni, ami: az elme téves gondolatainak és hiedelmeinek kivetüléseként.

A Szentlélek csakis az egységet látja, végül minden boldog véget ér, és csak kétféle gondolat létezik: a Szeretet és a Szeretetért Való Segélykiáltás.

Felébredés a filmekkel

Egy

Légy hajlandó leállítani a filmet (szünet az életedben), hogy függetlenedj az intenzív jelenetektől, a vonzó fordulatoktól vagy pillanatoktól, amikor tudni akarod, mi fog történni a következőkben! Figyeld meg az érzelmeket és a képekbe való befektetést!

Kettő

Gyakran olvasd újra a Filmkalauz összefoglalóját, hogy tréningezd az elmét arra, hogy meglássa a film szimbólumait és szereplőit, ahogy azok az Igazságra mutatnak! Nagyfokú elmetréningre van szükség ahhoz, hogy a szimbólumokat konzisztensen szimbólumokként lásd, s ne vessz el a drámában.

Három

Ha tényleg mélyre akarsz menni, használd az Eszköz a Békéhez munkalapot, hogy visszakövesd a felzaklató érzelmeket az alattuk lévő hiedelmekig!

Négy

Szervezz egy találkozót! A Living Miracles közössége szeret együtt munkálkodni az elmetréningben, hogy az élet filmjét másképp lássuk, és megosszuk az Istenhez vezető útban való mélyülés tapasztalatát. Meginvitáljuk az embereket, hogy örömüket leljék elvonulásainkban, s mi is utazunk és találkozókat tartunk, melyeken ezeket a filmnézési technikákat is használjuk.

Témák

A következőkben a témák egy listáját találod, mely segíthet a filmválasztásban a gyógyuláshoz.

Elmefigyelő

Olyan film leírása, mely egy bizonyos témával kapcsolatban felkavarja az érzelmeket, vagy megfigyelhetjük általa, hogy mennyire be tudunk vonódni abba, ami a képernyőn történik. Egy látszólag biztonságos kontextusban (amilyen a filmnézés) segít felfedezni az ellenállásainkat és mintáinkat. Néhány filmet elmefigyelőként jelöltünk, és megjelöltük a témát vagy az érzelmet is, melyet kiválthat. Ez segíthet a nézőnek abban, hogy egy bizonyos témával foglalkozó filmet válasszon.

Metafizikai

Ez a fizikain túlit, a világon túlit vagy a testek világán túlit jelenti. A pontos metafizika egy olyan keretrendszert vagy viszonyítási pontot ad, melynek segítségével képessé válunk különbséget tenni a valós és a valótlan között. Ezzel a kategóriával mi azokat a filmeket jelöljük, melyek A csodák tanítása metafizikáját illusztrálják. Az olyan filmek, mint a Mátrix, A 13. emelet ennek a metafizikának az önmagát magyarázó, vizuális leírásai. Az olyan filmek, mint a Megérzés, némi magyarázattal és megfelelő felvezetéssel, az idő hamis koncepcióit a fényre emelhetik.

Klasszikus

A klasszikus kifejezés azokat a filmeket jelöli, melyek a testvériséget és a mély elköteleződést inspirálják, és újra meg újra élvezhetők. Ezek felébredést segítő filmek, melyek inspirálnak és áldanak. Azt a kifejezést is használjuk, hogy “klasszikus valamivel kapcsolatban”, egy bizonyos témára, mint például a méltatlanság, abban az esetben, ha a téma jól ki van fejtve a filmben.

.

A felébredés rendkívül egyénre szabott

Itt van néhány film, melyek belső utazásunkon, intuitív módon magukhoz vonzottak minket. Boldogan megosztjuk felismeréseinket, melyeket a Szentlélek feltárt nekünk.

Először ott volt a Napfivér, holdnővér, és a Hívás Krisztus követésére nyilvánvaló volt. Az elfelejtett Dal Dallama megszólalt. Ezt követte az Idétlen időkig, s feltárult az idő csapdája, és a cél megváltozásának szükségessége a Megmeneküléshez.

Aztán ott volt a Dark City, és a kivetítés világának tartóoszlopai, a félrevezetett elme hamis, megalkotott emlékei lelepleződtek, s végül csak a Fény, Szeretet és Ártatlanság marad a Valóságként. A Truman Show feltárta, amit Shakespeare előre jelzett: színház az egész világ, s az Isteni Elmének látnia kell, hogy nem játszhat “szerepet” benne. A kontroll és termékelhelyezés megkonstruált világa egy díszlet, és vége a show-nak, amint többé nem hisszük valósnak. “Jó napot, jó estét és jó éjszakát” az illúzióknak és álmoknak!

És aztán jött a Mátrix – minden, ami addig feltárult, egyetlen filmben, az álom szövedékén túl a teljes Felébredésig – Te vagy a Kiválasztott! A küldetésed, ha úgy döntesz, elfogadod, az azonnali Felébredés. Az Út meghatározott. Ez a példabeszéd a hiedelem meghaladásának metafizikai mesterműve.

Válaszd a “piros tablettát”, kövesd a “fehér nyulat”; bárhogy is nézzen ki számodra, válaszolj a Hívásra!

.

Comments are closed.